V odpovediach na otázky novinárov konštatoval nerentabilnosť prevádzky prešovského depa. Ak by malo výkony čo len na úrovni 70 %, \"tak nikto ani nerozmýšľa o jeho rušení, \" poznamenal Vážny. Má však 20-% výkonnosť a doplnil, že \"už sa nedá ďalej doplácať na toto depo, lebo skrachuje celé Cargo\". Naznačil, že sa nebude rušiť len depo v Prešove, pretože podobné problémy má viacero z asi 35 diep, ktoré na Slovensku existujú. Ako uviedol, ministerstvo chce tento počet \"nejako skomprimovať\". \"Štátny podnik Cargo musí podnikať efektívne, \" podčiarkol minister. Pracovníci depa z Prešova budú presunutí do Humenného a do Košíc.
Proti ministrovmu tvrdeniu sa ohradil predseda Základnej organizácie Federácie strojvodcov SR pri RD v Prešove Jozef Šmigalla. Absolvoval dnes rozhovor s ministrom Vážnym a podľa neho nie je pravda, že výkony v prešovskom depe sú len na 20 % z celkovej kapacity. Práve on patril k iniciátorom, aby poslanci Národnej rady (NR) SR vykonali prieskum v depe. Uskutočnili ho členovia Výboru NR SR pre hospodársku politiku 3. októbra.
Predstavenstvo Železničnej spoločnosti (ZSSK) Cargo Slovakia, a. s. , Bratislava, doteraz nedostalo oficiálne stanovisko parlamentného výboru, preto o rušení depa stále nerozhodovalo. Konštatoval to dnes pre TASR hovorca spoločnosti Ján Tréger. Svoje rozhodnutie predstavenstvo podmienilo práve odporúčaním Výboru NR SR.
Dvaja z účastníkov prieskumu - podpredseda výboru Štefan Kužma (SDKÚ-DS) a člen výboru Stanislav Kahanec (KDH), obaja z Prešova, na tlačovej besede 15. októbra konštatovali, že argumenty vedenia ZSSK Cargo v prospech plánovaného uzavretia RD ich nepresvedčili. Podľa Kužmu sa zlikviduje pracovisko s 200 zamestnancami, z ktorých \"sto určite príde o prácu\". Prešovské depo v rozsiahlom areáli, dlhom asi kilometer a širokom niekoľko sto metrov, patrí medzi najlepšie vybavené pracoviská tohto druhu na Slovensku. Kahanec povedal, že poslanci nie sú proti tomu, aby spoločnosť racionalizovala prevádzku, optimalizovala náklady. Konštatoval, že dostali nejasné odpovede na otázky, prečo má byť pracovisko v Prešove zlikvidované.